torsdag 6 november 2008

Schweden Die beliebtesten Musikstüche !

Dom senaste dagarna har passerat utan några speciella händelser. Visst händer det mig saker varje dag men jag kan ibland tycka det är lite för tramsigt för att ta upp på en blogg. Har verkligen upptäckt att man kan se Dubai på två helt olika sätt. Jag har även känt och upplevt dom båda. Jag skulle kunna beskriv en dag på två helt olika sätt, det beror bara på hur jag själv känner mig. Fast det gäller ju förvisso vart man än är.
Nu spelar jag Schweden die beliebtesten Musikstüche und Volkslieder Schwedens på hög volym i lägenheten för att få lite hemkänsla. Precis som man sätter på en platta dragspelsmusik hemma men i alla fall. Vi fick CD:n av Olas grabbgäng tillsammans med den där hemska långa fikusen. Undra om den står kvar i vår lägenhet ... hmm?

Jag fortsätter med mina hemmafru sysselsättningar, vilket i förlängningen skulle vara outhärdligt. Jag få bita ihop ett tag till och hoppas på att mitt arbetsvisum snart blir godkänt.
Detta avsnitt om mina besök och upplevelser på SPA Ibn Battuta är möjligen lite väl ingående men det är tänkt till några speciella personer som snart ska komma hit och hälsa på. Som jag vet älskar Spaaaaaaa.

Igår var jag på Ibn Battuta och fick manikyr, nackmassage och vaxade benen. Salongen har blivit utsedd till Dubai´s bästa skönhetssalong och har ca 20 kvinnor anställda. De är alla Philipinskor och klädda i exakt samma klädsel; vit rock, vitt hårband och vita toffelskor. De är så söta och rara och de kan verkligen sin sak. Deras arbetstider är inte att vara avundsjuk på, från kl: 09.00-21.00 med en timmes lunchrast. Är det mycket att göra får de bara 30-min på 12-timmars pass. Efter kl: 21 är det städning i 45-min och förberedelser inför nästa dag. Sen har dom resväg hem också så i bästa fall träffar de sin familj strax efter kl: 22.00 och detta gäller 6 dagar i veckan. Puh, jag ska inte klaga på mina kommande tider.

Massagen jag fick igår var grym, fast det lite punschiga i det hela var att de ville göra manikyren samtidigt som massagen. Man kan liksom inte säga emot eftersom det då uppstår förvirring och alla blir inblandade. Så jag sa bara -ja ok, men visste att jag inte skulle kunna njuta av massagen samtidigt som jag ska sitta och spänna armarna och händerna för att inte vara en geléklump till hon som ska försöka utföra sitt arbete framför mig. Nästa gång beställer jag enbart massagen !

Hon som gjorde manikyren rensade och petade så jag har nog aldrig varit så clean och välvårdad runt naglarna förut. Jag valde knallrött nagellack ..hehe. Väl framme vid vaxningen får man som vanligt gå in i ett separat rum där ljuv musik spelas. Det är mycket trevlig inrett dock lite trångt men fräscht och fint. Dom använder en smart vaxtub som har en inbyggd spatel som de drar på benen. Det är mycket skönare än den vi är vana vid hemifrån. Sen börjar det lite märkliga, de liksom hastduttdrar med sin lilla pappersbit – ritsch, ratsch, rutsch. Det gör svinont men blir väldigt bra slutresultat. Därefter får man välja mellan olika thésorter, latte eller cappuccino – alla är goda. Sen är man ny och fin som en nyponros.

På måndag börjar jag en Illustrater kurs för att kunna slänga mig med olika designtermer och snickra ihop sjysta skisser. Vad jag gillar med Dubai är att man kan börja olika saker med en gång. Det finns inga väntetider här utan man bara ringer och så finns det tid när det passar en själv. Dag eller kväll spelar ingen roll, det är alltid öppet.

Ikväll ska vi på middag med ett Italienskt par som nyligen flyttat hit från Abu Dhabi. Tror det blir på Madinats Thai Restaurang nere vid kanalen. Det kan dessvärre vara fullbokat med tanke på att det är torsdagskväll och alla är lediga imorgon. Men det brukar alltid gå att lösa på något sett. Nu ska jag ner till poolen ett tag och hinna få lite sol på mig innan den försvinner bakom husen.
/ Puss

Inga kommentarer: