söndag 16 november 2008

Candy, Meat & Apartments

Time flys !
Vi har äntligen köp en bil !!!
Det blev en grön Prado 2000 - vi kallar den gröna mamban. Ola är så glad och mallig över köpet att han inte kan sluta hitta anledningar till att ta bilen för något ärende. Vi köpte den av Samir som är från Sri Lanka. Eftersom både jag och Ola har varit där började vi prata om olika ställen vi besökt och fick direkt en fin kontakt. Han ville så gärna ta oss på middag nästa fredag för att prata om bilköpet och annat - vi kan inte annat än att säga JA eftersom han är så oerhört trevlig och snäll. Middagen blir tydligen på hans favoritställe, Eat & Drink på JBR. Ska tydligen vara en sjuhelvetes bra indier -härligt tycker vi. Amen.
Samir & Vår nya bil.
Har nu gått en vecka på min Illustrater kurs. Det är rätt kul men först är hela programmet nytt för mig och sedan ska jag lära mig alla termer och funktioner på snabb indisk/engelska. Det gäller att sitta hemma och öva in allt som vi gjort på lektionerna. Tura att jag har hela Kit Digital uppdraget att öva på. Kit ligger på 23:e våningen med en fantastisk utsikt.

Kit´s blivande kontor är helt och hållet ett skal för tillfället. Som jag skrev tidigare ska jag ge förslag på allt från golv, tak, möbler, belysning, reception, färger, ja ända ner till papperskorgen. Oerhört smickrande och roligt men också ett enormt stort uppdrag. Allt ska vara färdigt inom 2 månader. Se själva – det kommer aldrig att hända! Förhoppningsvis inom 4 månader. Och om 1-vecka börjar jag på mitt nya jobb och då blir det körigt att vara på två ställen samtidigt. -I fix.

Lite övrigt som har hänt.
* Vi har varit tillbaka i Satwa för att prova våra plagg som vi lämnat för uppsyning. Olas skjortor var jättefina förutom att de var lite vida över axlarna. Vet inte riktigt vad den modellen kallas?Men efter lite förklaring och nålning ska nog saken kunna rättas till. Jag var mycket nöjd med mina plagg, de behövde bara en lite justering på längen så blir det bra. I Satwa såg jag den roligaste skylten på länge. På en fasad stod det i grön text: Candy, Meat & Apartments. -det gäller att ha ett brett sortiment.
* Vi har varit på ett par stycken till härliga restauranger- ja vi måste ju prova nytt hela tiden så vi kan ta våra kommande gäster till de bästa, roligaste och mysigaste ställena.
* Jag har upptäckt en marknad som ligger på Marina Walk, de har massa kul saker. Hittade en spansk tjej som syr egna klänningar av ljuvliga tyger. Köpte en såklart.

* Vi hade ett lite housewarming party hemma hos Adam & Carolina eftersom de nu äntligen är färdiga med sin lägenhet. Vi är lite avis. Här är Adam, Ola och Gary på deras balkong.
// See you !

Inga kommentarer: